Monday, September 19, 2011

seems sorry and thanks to be the hardest word

salam.
apakah perkara yang paling susah dalam dunia ni? aku rasa menepati satu perkara yang memerlukan kekuatan dalaman. ianya merupakan satu perkara yang terlalu perit untuk dilaksanakan sebenarnya. sebab itulah orang ada cakap berjanji jangan sekali-kali, buruk padahnya nanti jika tidak ditepati.

so, apa ada pada sorry dan thank you atau dalam bahasa terjemahannya 'maaf' dan 'terima kasih'? susah sangatkah untuk diucapkan? adakah ianya terlalu panjang atau terlalu berbelit-belit? ataupun, dalam mulut ada seketul emas? ataupun takut mulut meletop bila melafazkan kata keramat itu?

apalah susah sangat untuk mengucapkan 'maaf' dan 'terima kasih' jika dibandingkan dengan menepati janji. very very small the pieces laaaa. ni yang aku tak faham dengan mentaliti orang zaman sekarang. cara berfikiran gaya hidup serba-serbi nak moden, tapi sayangnyatiada adab dan tatasusila.

ingat! menyenangkan hati orang lain bermakna menyenangkan hati sendiri. bukankah apabila seseorang itu tersenyum kerana kita, insyaAllah dalam masa yang sama dia turut mendoakan kebaikan untuk diri kita.

apa kata, bermula detik dan tika ini cuba sama-sama kita ringankan mulut untuk memmohon maaf sekiranya ada berbuat salah atau menyakiti hati seseorang itu. dan ucapkan terima kasih di atas setiap pemberian orang ataupun penerimaan sesuatu perkara.

sangat mudah bukannya payah!

8 comments:

Unknown said...

oit maria elena..ekek..

due perkataan yg ama susah diungkapkan mereka yg ego

Anisa Hang Tuah said...

cimot

saya minta maaf

cimöt said...

@JIJI YU
oitttttt..mcm siot je pggil aku maria elena..

cimöt said...

@Anisa Hang Tuah
nape kak nis??

Blog Eazy Izzuddin said...

maaf juga if ada salah silap..
xD

New Hottest Entry =) : Contest Annouced! Mak Aih ! Contest Blog Eazy Izzuddin?!

chiLleD...!! said...

maaf salah silap selama ni dan terima kasih sebab sudi datang blog saya..hehe

cimöt said...

@Eazy Izzuddin
eh2..xde salah papepon..

cimöt said...

@chiLleD...!!
sama jugak awak!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...