Wednesday, September 14, 2011

rakyat didahulukan untuk dikorban??

arghhh..gua bosan ngan najib!!
mana rakyat didahulukan tu???
mana?mana?
beban lagi ada!!semua barang naik!!

-status fb gua semalam-

tak ada kaitan ngan parti ke hapa. tak kisah la parti apa yang hendak memerintah pon asalkan pemimpinnya mengamalkan hukum Islam! selaras lah dengan negara Malaysia ni yang sudah diiktiraf sebagai salah satu negara Islam. pada aku perkara ni boleh think rationally. tak semestinya kalau nak hidup cara Islam, PAS yang kena memerintah. adoyaiiiiii. asyik2 bila ada orang utarakan mengenai isu pemerintahan cara Islam mesti PAS je. pokok pangkalnya pemimpin tu la. macam sekarang, Najib sendiri la yang kena betul-betul mengamalkan cara kepimpinan Islam. Islam itu kan tidak membebankan! hidup susah senang sama-sama rasa. siapalah kita hamba Allah yang hina. kita semua sama saja di sisi-Nya walau kau perdana menteri hatta raja sekali pon. so, apa fungsi nak bermegah dengan cincin harga berjuta tu? JUTA? JUTA TU!!! banyak lagi rakyat yang susah tak dapat bantuan boleh dibantu dengan duit berjuta tu. tiada rasa bersalah sedikit pon ke masa pakai cincin tu? sedangkan ada orang terliur melihat makanan, tetapi tidak mampu nak beli walau berapa ringgit sangatlah harganya. renung-renungkanlah.

aku bukan ahli politik!
tapi aku berfikir dan memerhati!
benda macam ni common sense ok!
think rationally!

p/s: hanya menyuarakan pendapat.

10 comments:

JIJI YU said...

pimpinan tu senirik kena tukar..

alexa yussida said...

kalau nk ckp pasal politik,smua parti pon sama..they have their own intentions!!..yg jdik masalah skrg pemimpin kita tataw nk pimpim betol2..sbb tuh brg asek naik je kan...kesian la yg miskin terus miskin..yg kaya lupa dunia..

Teritorial Seorang Penyamun said...

yeahhh.. najib dah ok sbenanye. dari pendekatan yg diguna, dari segi penyertaan beliau bersama rakyat.
cume masalah terbesar najib ialah rosmah. rosmah ialah liabiliti bukan saja kepada najib, bukan saja kepada kerajaan, malah kepada negara..

ingat,
tingginya darjat seorang pemimpin adalah kerana perempuan disisinya.

jatuhnya maruah dan keagungan seorang pemimpin juga disebabkan oleh perempuan disekelilingnya..

sekian sesi menyamun hari ini =)

chiLleD...!! said...

bile xselari ngan hukum islam, mcm2 lah jdinya..he

cimOt said...

@JIJI YU
betoi betoi

cimOt said...

@alexa yussida
sepatutnya orang kaya tu kena la prihatin..ni sibuk nak masuk kocek lagi..tak tahu bersyukur langsung..

cimOt said...

@Teritorial Seorang Penyamun
perghhhhh..aku tabik la kat ko! memang betol bebbenor ape yg ko bagitau tu..rosmah tu..ye! rosmah tu la penjatuh!!

cimOt said...

@chiLleD...!!
itulah pasalnya!! ada tiang tak nak berpaut!!

i d y s u r said...

terbaek lah shima. kalo dah lama pegang duit, hidup, tido sebab duit dan juga pangkat, sape2 boleh kalah ngn nafsu.

same je lah pakcik ni. xnak mngaku salah. semua dia buat, betul manjang.

semoga kita bukan dari golongan itu, biar elok kita sblum tuding jari k. emo2 gak, tp kite rilek je =-)

cimOt said...

@i d y s u r
ye, aku rilek lagi..nak bersuara pon macam laaa si najib dengar!

luahan perasaan je la kat sini..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...