Friday, September 16, 2011

siri STOKIN and babies #6: mengharapkan kepulangan KOKOBU di pagi raya..


seminggu lagi nak raya,

aku: mak, lama giler si Koko dah tak balik. ni mesti betina keliling pinggang.

mak: hmmmmmmm. rasanya dah dekat setengah tahun jugak laaaaa. hari tu ade si pekerja indon si Imam namanya tu cakap nampak Koko kat masjid ngan kedai makan Hj Salim sana tu.

aku: makaihhhhhh. jauhnya dia melalak. pastu?

mak: pastu ada la orang kat situ tu cakap comel laaa cantik laaa. datang Imam dia cakap kat orang tu kucing kita. siap bagi tahu namanya si Koko lagi kat orang tu. orang tu pon pelik laaa sebab mana Imam tu tahu. pastu Imam pon cakap laaa yang dia dah lama kerja ngan abah. semua kucing kita dia dah kenal.

aku: woahhhhh. caya lah Imam! eeeeeee. tapi rindu giler ngan Koko. nak peluk-peluk nak gomol-gomol. eeeeeeeeeee.

mak: banyak kali dah mak suruh Ayee pegi carik Koko kat sana. tapi haram jadah la dia nak pegi. tapi kalo ade si Koko tu tak henti dia main kucing je.

aku: mintak-mintak laaaa dekat nak raya atau pon pagi raya nanti si Koko balik. boleh laaaa ala-ala jejak kasih kan. mesti syahdu je kan mak?

mak: ye la tuuu. macam menunggu anak pulang dari perantauan.

aku: hah? anak? apa la mak ni...haishhhhh.

tunggu punya tunggu sampai hari ni si Koko tak balik pon. sedih ohhhh. punya lama aku cuti tapi ak dapat jumpa koko. tapi nasib baik laaa ada si Cikoi pengarang jantung aku yang baru. hehehe 

*nama penuh: Koko Gebu
*nama manja: Kokobu
*nama panggilan: Koko

*Koko abang ngah kepada Cikoi.
p/s: rindu all my kucing bucuk.
huuuuuuuuuuu.

6 comments:

JIJI YU said...

kot2 ada yang kerat misai die..mmg tak balik le jwabnya

chiLleD...!! said...

tahun ni tak balik, tnggu raya tahun depan lak..hehe

cimOt said...

@JIJI YU
ye la tu kotttt. lama sangat tak baliknye..haishhhhh..

cimOt said...

@chiLleD...!!
taun depan?
makaihhhhh..lama lagi laaaa.

Julie Suhana said...

miss u so very much Koko Gebu!!!

cimOt said...

@Julie Suhana
miss him gile2 kan..entah hidup entah tidak si kokobu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...