Friday, September 30, 2011

bila Allah nak tunjukkan jalan, tidak kira sesiapapun dan bagaimana

tazkirah hari Jumaat: sampaikanlah walau sepatah


layan youtube berjam-jam tengok citer Nora Elena dan sebagainya. apa kata layan video ilmiah plak. setakat 20 minit apalah sangat. iklan kat tv pon lagi lama ye. ayohhhhh rakan budiman buka mata buka hati buka minda. cuba hayati, ambil iktibar dan cermin diri kita ni macam mana sebenarnya. sudah cukupkah?

Wardina: "kalau kita berubah untuk jadi baik, Allah akan hantar orang yang baik-baik untuk bersama kita."

Catriona Ross: "rasa sebak bila selongkar almari tapi satu tudung pon tak ada kat rumah. malu nak keluar rumah bila tak pakai tudung. rasa macam telanjang."

Sham: "satu perubahan yang merupakan satu rantaian manusia-manusia yang berubah dalam sejarah."


hina sungguh diri ini jika dibandingkan dengan mereka. ya Allah tak henti-henti air mata ni nak mencurah. sudah laaaa. aku tak tahan la macam ni.

adakah Allah beri aku peluang macam tu untuk kecapi nikmat di jalan-Nya. semoga kita sebagai hamba-Nya sentiasa di bawah rahmat-Nya dan diberi taufik dan hidayah-Nya senantiasa. aminnnnnn.


p/s: doakan aku wahai teman
berikan aku kekuatan.
berikan aku ketabahan.


8 comments:

ch!natsu said...

bila dgr diorg bercerita sumtimes rs kita nie kerdil sgt..~

JIJI YU said...

bila la aku nak wat entry sal soalan engko ek..ekekeke

norfaridahanum said...

jangan hanya tunggu.pergi kejar hidayah Allah tu.kita pasti takkan rugi. INsyaAllah,aq doakan ko,ko doakan aq gak tau! chaiyok!

cimOt said...

@ch!natsu
betol sangat..rasanya kita lagi jahil dari diorang..
diorang tu umpama bayi yang baru lahir..suci!!

cimOt said...

@JIJI YU
eh2..takyah laaa susah2 sangat..bebile pon buleh...

cimOt said...

@norfaridahanum
thanx norfa sayang...insyaAllah..

Anonymous said...

allahumma ya muqallibal quluub,,,thabbit qulubana a'ala dinika wa tho'atik,,,

"wahai tuhan yg m'blik2kn hati, ttpknlh hatiku d ats agamaMu dn mntaatiMu"

cimOt said...

@anon
terima kasih..may Allah bless u..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...