Saturday, December 1, 2012

Nadia Khan; penulis novel bestseller Kelabu tu..

assalamualaikum dan salam sayang.


abaikan. ini bukan Nadia Khan.
memandangkan gua dah berzanzi (baca berjanji) masa lalu, janji harus ditetapati jangan sesekali 'dicapati'. hahaha. opsssss. tiada sebarang maksud tersirat di situ. entry giler FIXI dah membuktikan gua sekarang ni memang giler arrrrr. habis gua marathon 2 novel hasil Nadia Khan. so, gua nak cerita laaa serba ringkas for both of these awesome novels! 

KELABU. tiada hitam tiada putih. tapi kelabu. cukuplah tengok kaver dia pon aku dah rasa kagum. UNIK. memang title iye KELABU, tapi kaver tak kelabu pon. hahaha. memang satu story line yang tak pernah gua duga. baru separuh gua bace,  tak lama pastu dah bikin gua tersedak-sedak. hadoihhhh. boleh laa gua nak cakap macam standard international writer. fuhhhh. sila kembang ye Nadia!

KELABU mengisahkan siapakah Amir dan Amira. Amir seorang talented photographer, anak orang kaya, metroseksual, awek keliling pinggang, pernah putus cinta dan gua rasa mamat kat kaver tu laa Amir. dan macam biasa, almost gegirl ni suka bad boy. so, Amir ni termasuklah dalam kategori tu sebabnya dia playboy. tapi satu je Amir ni, walau dia playboy tapi dia seorang yang setia ngan cinta pertamanya. di sebalik Amir rupa-rupanya tersingkap pula Amira; anak tunggal yang terlalu disayangi ayahnya dan duduk dengan ayahnya since parents dia divorce. gua suka jalan cerita yang digarap Nadia sebab dia lepaskan saja. takde nak kaver2. just let all out loud how the reality is. then, bahasa dia plak sempoi and memang bahasa brader-brader yang sangat memenuhi citarasa gua! then, there is also sense of humor, sense of romance, sense of friendship and family. ahhhhhh. it is so lovely describable.

pehhhhhhhh. tak guna gua nak merepek. namanya pon review. mana boleh cerita lebih-lebih. rugi laaa FIXI nanti sebab orang tak jadi beli sebab dah baca kat blog gua kan. makanya, it is highly recommended to all of you to purchase this KELABU!

ok next! the new masterpiece by Nadia!

CERPEN yang memaparkan kompilasi cerpen. ye kompilasi cerpen bukan kompilasi album Love Song bagai tu ye. gua pon pada mulanya ingat novel biasa-biasa tu. sekali lagi, rupa-rupanya kompilasi atau himpunan cerpen-cerpen yang dikumpul. ade jugak skrip pendek yang kalau ko baca macam terasa dekat set penggambaran plak. ecehhhhh. kompilasi cerpen; alaaa macam masa kat sekolah menengah dulu kan ade antologi cerpen Bahasa Melayu. kompom kalo buku ni jadi antologi memang aku score habes laaa. hahaha. walau macam mana pun, iye tidak menghampakan sebab semua cerpen dalam kompilasi tu memang tiptop belaka. macam lagu juga, cerpen yang dipesembahkan semuanya dari pelbagai genre. sekejap buat gua nak menangis. sekejap buat gua tersengeh kambing. sekejap lagi buat gua saspens. haishhhhhh. memang bikin gua tak senang duduk bila baca.

antara cerpen yang menarik perhatian gua Kopi Tiga Suku, Mana dia pergi? dan Cili.

sekali lagi, takde guna gua sok sek sok sek. you all pi beli-masuk-bilik-kunci-pintu-baca-sorang-sorang-dan-layanlah-sepenuh-hati-ye!

zasssssssssssssssss.


congats FIXI for publishing undiscovered writers!



ok ni laaa NADIA KHAN!!




p/s: agak-agak aku ade bakat tak nak jadi penulis?





2 comments:

Ilmuna Abdul Azis said...

hehe, wahh..cntik lah penulis novel nih, hehe..saya bru ade 2 buku fixi, bru nak berjinak2 dgn karya2 dri fixi. lepas ni nak cri kelabu dgn cerpen pulaklah. :))

Ym.Bundle said...

aku rasa aku kene baca la sekali buku fixi ni..aku tengok ramai betul yang baca..tapi masalahnya aku fail baca novel..adehh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...