Friday, May 18, 2012

ciri-ciri suami idaman

assalamualaikum dan salam sayang.


hamboiiiii demand nya post title! eheh. takde laaa demand mana pon. just teringat aku pernah ditanya ngan soalan tu. last two weeks aku ade bbq night ngan semua major course-mates. aku selaku catering duduk dapur je laaa mengurus hal ehwal dapur. ecececeh. sambil-sambil ber-bbq tu kitorang main laaa ala-ala kotak beracun. mc akan cabut nama dari dalam kotak dan sesapa yang terpilih, kena jawab soalan atau pun buat denda. hihihi. memang gerun laaa.

aku ni dah bajet jadi komiti, aku ingat takkkan kena laaa kot. then, aku pon sedap je melantak kat dapur. om nom nom nom. tengah aku khusyuk melayan tengkuk ayam, tetiba nama aku kena panggil. CEYTTTTT! terus terjatuh tengkuk ayam dari cengkaman, patah hilang selera aku. aisemennnn jadahnya? nak taknak aku kena pi jugak. adehhhh.

soalan: apakah ciri-ciri sumai idaman anda?

lagi sekali CEYTTTTT! soalan jenis apakah ini? aku pon ngah blank plak tu. almaklum mood sedang melantak. otak tak boleh nak cerna masa tu. in the end aku jawab...

"mesti laaa lelaki dan Islam. hehehe."

hahaha. giler tak best jawapan aku. semua tak puas hati. ade laaa yang cakap aku tak sporting laaa apa laaa. masalahnya bukan aku tak sporting, tapi aku tak terpikir masa tu. sebenarnya, ade laaa je my dream husband-to-be. opppppppppssss. just my dream laaaa. sebab jodoh semua kan di tangan Allah. how well i'm planned, but He's the best planner. ain't right?

aku ni pon bukan laaa semulia Siti Khadijah nak suami sehebat Muhammad S.A.W. dan aku pon bukan jenis menetapkan bagaimana bakal suami aku nanti nak yang bagaimana. sebab aku tak tahu jodoh aku nanti dengan siapa. cuma aku mohon pada-Mu kau berilah lelaki yang terbaik untukku; yang mampu menjagaku di jalan redha-Mu sehingga ke syurga. aminnnnn.

::اللهم سخرلى زوجا صالحا يخطبنى ويتزوجبى ويكون صاحبا لى في الدنيا والجنة:

so, ni aku nak habaq laaa ciri-ciri suami idaman yang tak kesampaian aku habaq kat malam tu. but these are  just my dreams suka-suka je laaa. just my dreams ok.

  • suka lelaki hitam manis. or man in black. hehehe. emmmmm. senang citer kulit tanned. kalau cerah ni nampak cam lembik. hihihi. opsssss. no heart feeling.
  • pastu muka biasa-biasa saja. tapi berjanggut kambing. taknak bermisai macam datuk K tu..euwwww. nampak gaya gatal.
  • suka lelaki from army. perghhhhh. nampak sasa walaupun keding je sebab dada dia yang bidang. opsssss. any army here?
  • suka lelaki yang baca novel. seorang yang puitis dan romantis.
  • exactly yang macam abah aku, banyak cakap, suka buat lawak, suka bercerita, can go on with anyone means pandai approach orang. sebab aku ni orang yang pendiam. kalo tak tegur, aku tak reti nak start cakap. hihihi.
  • exactly yang macam abang aku, really helpful and protect me sangat-sangat. example, tak kasi bawak barang berat2. yes he never let me.
  • suka lelaki yang pakai kain pelekat dan baju melayu setiap kali solat. pastu kalau macam malam dia akan terus pakai untuk makan malam with family. comel.
  • pastu pakai kopiah putih not songkok hitam.
  • pakai cermin mata. kalau tak pakai cermin mata pon, at least suka pakai sunglasses time panas terik tu. hihihi.
  • kalau time santai pakai simple je especially pakai round neck t-shirt and flip-flop.
  • suka jugak tengok lelaki yang pakai baju kemeja kotak-kotak lusuh and sneakers converse or chuck tailor yang buruk. indie man.
  • suka jugak kalo dia pakai kemeja macam balik kerja tu dia senteng lengan. hihihi. nampak leisure after a day of hardworking.
  • pastu tinggi aku takat bahu dia. nampak laaa aku kecik. hihihi
  • minat photography, super bike and arts. nanti dia akan snap banyak-banyak gambar aku. candid picture!
  • boleh layan perangai aku yang kanak-kanak lagi ni. means boleh main gaduh-gaduh or bergurau-senda. suka main sekeh-sekeh ke. main cubit hidung sampai merah ke. nampak sweet kan. hahaha. pastu aku majuk dan dia akan pujuk. heeeeeeeee.
  • suka tengok, tenung and jeling aku. it's art. because we won't say anything, but we know everything. just with looking through eyes. hihihi 
  • accompany me whenever and wherever i go. he'll never leave me or let me alone.
  • sentimental. boleh layan jalan-jalan tepi tasik. pi mancing ikan ka. pi kelah bawah pokok ka. baring atas padang sambil layan bulan. ewahhhhhh.



eh eh eh. banyak nya. udoh udoh le tu kan. ok itu semua just my dream je laaa kan. ni semua gara-gara tengok cerita drama and movie banyak sangat. hahaha. takyah take serious aku ni demand laaa plak. ni for fun. but if for real, i won't reject for sure!! hahaha


sekian, terima kasih.




p/s: tak lupe jugak HAPPY BIRTHDAY TO MY BROTHER!! may Allah bless you always..



p/s: jangan nak demand sangat laaa kan.
nak yang molek, diri sendiri mesti molek dulu.



5 comments:

kata suasa said...
This comment has been removed by the author.
Judh said...

hehe lelaki tanned macho kan ! hehe ^^

aiEz said...

pheuww agak terkeluar dari senarai pilihan,hee

cimöt said...

@Rokiah Wandah
yeahhhh..kite geng!

cimöt said...

@aiEz
eh eh yeke? sori laaa.. heheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...