Monday, March 7, 2011

SHAWL=BLOGGER??


dalam pemerhatian aku setakat ini aku rasa dah jadi satu fenomena blogger wanita pakai shawl. apa itu shawl? kaum lelaki kalau cakap pasal shawl haram jadah la dia tak tahu. ok bukan semua. tapi mostly mamat-mamat ni tak tahu pon. betol tak? kekadang orang panggil shawl ni selendang juga. tambahan pula, selendang ni dah berevolusi dari satu kerabat ke satu kerabat. sehingga kini, macam-macam selendang ada di pasaran. yang kosong, yang belang, yang bulat, yang petak, yang berpusar, yang berbatu, yang berkayu, yang bermacam-macam la ada. cakap saja semua ada.

ok2. kita berbalik kepada topik yang sebenar. dah tergelincir rupanya kita. nak cerita pasal blogger dan shawl, tertiber aku bukak cerita salasilah shawl plak. lalalalala. baiklah. aku rasa perkara ni bukan aku seorang sahaja yang perasan. aku rasa la. kalo korang tak rasa tak apa la. cuba kita perhatikan blogger2 terkemuka hot meletop memang the bomb, mostly mereka ni adalah pemakai shawl tegar. dan mereka semua cantik2. tak percaya? ini buktinya:


akak gigi besi dan bakal doktor persis model.



awek pak cik Vel Oliver.


satu uni dengan aku tapi tak pernah face to face.




peminat setia merah macam aku.


tiada siapa boleh lawan kegilaan keshawlan cik kak ni.



akak bakal peguam yang cantik.


aku suka cara dia pakai. longgar dan berangin.



akak manis~~



paling banyak jumpa artis. cakap sapa dia tak pernah jumpa?




aku rasa dia macam model la.

see! mereka sangat cantik! sesiapa pun akan tertarik.


actually, ini semua fesyen. tak ada kena mengena dengan blogger pon. mungkin kerana ia memberi keselesaan kepada si pemakai, maka shawl menjadi kegemaran. aku juga tidak terkecuali. sesuai ketika sudah lewat dan tiada tudung yang sudah bergosok. memang shawl menjadi pilihan aku la. so, tadaaaaaaaa. aku pon pakai shawl. tapi tak lah secantik mereka. sebab aku tak reti. main hentam saja lah labu. hihihihi.


p/s: aku masih setia dengan tudung bawal.
kadang-kadang je shawl.
huhuhuhu.


10 comments:

noorafzan said...

hai cimot..
dorang ni model shawl kot.
haha.

darkbatman said...

alamakkk .. ade buah hati aie lak dlm ne..kehkehkehhh.. sume cantik2..

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..
salam ziarah dan folo blog ini...

ape beza tudung bawal dgn shawl???

cimöt said...

@noorafzan
yeahhhhh..akak bile pulak..hihihi

cimöt said...

@darkbatman
spe2???ewahhhhhhh..

cimöt said...

@sahromnasrudin
shawl yg panjang..tudung bawal yg segi empat tu ada sulam tepi or batu2..

ladymiss said...

suka stail maria elena :D

cimöt said...

@Bazilah
best kan!!

green said...

nanti aku hantar pic aku pakai shawl.

cimöt said...

@green
aku tunggu green!!
pehhhhh..mesti kiut douwhhhhh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...