Sunday, March 20, 2011

PETANDA TSUNAMI


sudah sekian lama juga Jepun dilanda tsunami. salam takziah kepada mereka. walau bagaimana pun, aku nak berkongsi sedikit info dari seorang sahabat blogger ni. terima kasih ye.

Mexico-kelihatan sejumlah besar ikan muncul berhampiran pantai di resort Acapulco, Mexico. ikan-ikan seperti sarden, tongkol dan sebagainya semuanya menuju ke tepian pantai tersebut. para Nelayan tempatan berpendapat hal ini mungkin disebabkan oleh tsunami raksasa yang berlaku di Jepun. US Geological Survey ahli geologi berpendapat bahawa tsunami mampu mengubah aliran air, tetapi tidak dapat pula mengaitkan apakah kesinambungan di antara dua kejadian ini.

subhanallah


ikan-ikan ini juga tahu takut akan bencana Allah. mereka seolah-olah cuba membisikkan atau memberitahu manusia akan kehadiran bencana. kuasa Allah. ikan-ikan ni terlebih dahulu tahu bencana alam yang akan tiba.













CREDIT TO: FARISAZMI


p/s: sedangkan haiwan takut akan bala yang diturunkan Allah.
bagaimana pula kita yang juga hambaNya?


12 comments:

Syafiq Rosli said...

huh..rasa takot plak klu ikan byk2 mcm tuh

arep_lockermonth said...

byk giler!!!!


arepnakbebel: bibir aku lagi seksi dari angelina jolie!
arepnakbebel: Miera liyana budak baru nak up? ( 18 SX )

norfaridahanum said...

kalo saya,saya dha takut ikan byk2 mcm gitu dtg sekaligus.

hurmmm...kita manusia nih.slalu amik mudah dgn kasih syg Allah pada kita.

darkbatman said...

gile bykk ikan .. free berbulan3.

Henry Zackery said...

haiwan lebih pantas tahu kehadiran tsunami.. brung2 yg terbang di tengah laut pun ye jugak.

Artis Baru Melampau

MiZi said...

serius saya sangat2 takut bila baca entry ni dan dengan gambar2 tu

kongsi kat korang

*cimOt* said...

@Syafiq Rosli
ha'ah..aku pon sama..tetibe ade shark skali..errrrr

*cimOt* said...

@arep_lockermonth
giler byk!!!!

*cimOt* said...

@norfaridahanum
betoiiii..mcm kena serang plak..

tdk pernah sekali pon ksh syg Allah pd hambanya itu putus..betol x?

*cimOt* said...

@darkbatman
time tu jer ikan tu dtg..

*cimOt* said...

@Henry Zackery
betol2!itulah kelebihan yg Allah kasi pd haiwan..

*cimOt* said...

@MiZi
ya takut! pd masa yg sama kita takut hanya pada Nya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...