Sunday, March 6, 2011

BACKPACKING ALL OVER THE WORLD

this week is so colourful. different country bring different colours of culture. it's awesome.

ok2. UIA sekarang tengah melansungkan satu event yang menyatukan semua negara dari seluruh dunia melalui satu exhibition. sangat fun and informative actually. ade sesetengah negara yang kita tidak tahu akan kewujudannya. aku ada seorang kawan foreigner nama dia Farha. aku kenal dia masa main futsal. serius aku kata dia macam Ronaldo version perempuan. fuhhhhhhhh. terror yang teramat terror. she's black and came from somewhere in African. unexpectedly, i met her and i just know her country named Djibouti. korang pernah dengar? aku pertama kali dengar. dia siap gelakkan aku. sebab dia kata negara dia memang orang tak tahu sangat. so, from this exhibition i got to know many culture, taste their food, enjoy their dance and tradition and etc. aku nak simpulkan, umpama aku menjelajah mengelilingi dunia. jom layan gambar-gambar aku pi travelling. hahahahaha. (gelak besar)

sawadikkap. masuk ikut pintu keluar ikut tingkap.


aku tak ingat kat amana aku pi ni. tapi bendera Malaysia ada oh!


somewhere in Yemen.
kat belakang tu adalah pak Arab ye.

in Somalia.


alatan traditional Somalia.


ya habibi ya maulana.
tak berkesempatan nak pakai jubah mereka yang sampai menutup muka hanya nampak mata.


melawat Palestine.

last but not least, here i am. in Malaysia. experiencing coloring batik.


tradaaaaaaaaaaaaaa. inilah hasil tangan yang tak berapa nak seni ni.



hope you all enjoy with my journey. sesiapa yang free sampai 7 March 2011 boleh lah berkunjung ke UIA. roger2 la aku dolu. boleh aku jadi pemandu pelancong korang secara tak rasmi kan?? hehehehe


p/s: fun fun fun




4 comments:

kata kila said...

nak ikut :(

NAZ said...

nice event ni. america punya mesti best kan? hahahaahhaa

cimöt said...

@kata kila
ok jom!!

cimöt said...

@naz
semua best la naz..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...