Friday, September 3, 2010

::SANGGUP TAPI BUKAN PAK SANGGUP::


AKAN AKU JAGA
BANGUN DAN TIDURMU
kalau aku sakit, sape yang jaga aku?member bilik aku sebab dorang la yang paling dekat.tapi ikhlas kah mereka?tapi member aku semua baek2 belaka.aku tak lalu bangun,mereka tolong belikan makanan.aku tak lalu pegi kelas,mereka hulurkan notes.thanx member.nanti korang saket aku tolong plak.bukan bermaksud aku mendoakan korang jatuh saket.btw, the best ever is my mother!!!dari aku kercik sampei ke besaw, kalo aku demam tak kire suam2 kuku, demam kura-kura berpura, demam panas kena oven, demam campak tak nampak atau demam pelentong tong tong, mak aku la yang paling best.dye sangat memahami. sori abah,bukan cakap abah tak best tapi ensem sangat okeyh. biasa la seorang lelaki, kasih sayang yang tidak terluah tapi hakikatnya TERAMAT LAH SAYANG.itu pasal la bile saket or demam dekat ostel, rase nak balik umah because there is the best treat.ya!seorang ibu SANGGUP melakukan apa sahaja demi anak2 nya.


"seekor nyamuk pon tak dapat sentuh kulit gebu2 ko mase kecik"


AKAN AKU JAGA
KERNA BAGIKU KAU KEHORMATANKU
masih wujudkah spesis lelaki yang betul2 akan menjaga insan bergelar awek dye dalam erti kata sebenarnya?insyallah ada lagi stok terhangat di pasaran ni.dan aku juga mengharapkan aku juga memilikinya.akan tetapi, dunia yang hampir saja kiamat stok2 jejaka seperti ini amat sukar ditemui.boleh dikatakan banyak sangat yang hidung belang+petak belaka.simply said, mereka buat wanita cam durian@buah-buahan jer.kalo tak mane datang peribahasa "si tiadanama tu sudah ditebuk tupai".ya!!kalau seorang lelaki itu benar2 sayang tak hengat punyer kat wanita itu,dye pasti SANGGUP lakukan apa sahaja dalam erti kata menjaga perhubungan dalam konteks sesama bukan muhrim(paham2 sendiri la) dan tidak mencemarinya sehingga sudah salam tok kadi.


"jangan lupe bawak abah sekali kalo nak tengok wayang"



AKAN AKU JAGA
KETIKA HARI TUAMU
sudah terlaksana tanggungjawab ibubapa kepada kita.tanpa sebarang balasan yang dipinta.segunung intan berlian ataupun selautan air cendol pulut sebab mak dan abah aku suke sangat cendol pak cik rashid.kita sebagai anak bagaimana pula?

1. sudah jaga mereka sepertimana mereka menatang kita bagai minyak yang penuh mencurah-curah?

2. sudah beri mereka apa yang mereka pinta sepertimana kita merengek2 nak gula2 lolipop coklat bagai?

3. sudah suapkan mereka dengan makanan dengan tanganmu sepertimana mereka jenoh memujuk kita supaya makan waktu kecik2?

4. sudah merasakah mereka duit hasil titik peluhmu selama ini sepertimana mereka memberi duit belanja pergi sekolah tiap2 hari?

tepuk dada tanya lah hati.semua tu insyallah aku sudah buat walopon tidak seSEMPURNA mereka lakukan kecuali yang last skali kerna aku masih seorang pelajar.sebenarnya sangat banyak cara untuk kita membalas jasa ibubapa.membantu tugas2 dirumah sebenarnya sudah boleh membuat hati mereka gembira.nampak simple je kan?tapi percayalah.kesimpulannya,kalau korang semua SANGGUP buat apa saja untuk dapatkan sesuatu,mengapa tidak untuk ibubapa terchenta?

"the best is doakanlah kesejahteraan mereka setiap kali selesai solat"
allhummaghfirli waliwa lidayya warhamhuma kama rabbayani saghira.amin.



p/s: ada bran ka??


8 comments:

NAZ said...

saya bran! tinggal diri sendiri je kena kuatkan iman

miya said...

saya brannn teramat bran! suke entry ni

xookx said...

love this writing babe

cimöt said...

naz: yeahhhh..bermula dr skrg..ayohhh

cimöt said...

miya: =)huishhh..takut saye ngn kamoooo...xbley maen2 nih..

cimöt said...

xuk: ok..love writing xpe..jgn love sye..hihihi

green said...

2 thumbs up!

cimöt said...

green:yeahhh..skali ngan kaki!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...