Wednesday, September 8, 2010

AI AI KAPTEN!!

"mak, arini kite nak berbuka puasa ape?"kata aku.

"hmmmm..ikan ade,ayam pon ade,sayur ko tengok dlm fridge tu ade mcm2 pilih je,"kata mak aku plak.

"iyelah.tapi nak masak ape?"kata aku lagi.

"mak nak makan terhidang je.pandai2 ko la,"mak aku cakap dengan serius.

"huh?biar betik!!xdk idea la mak,"aku protes.

"mak lagi da xdk idea tiap2 ari masak,"mak aku smash.

then,bermula pada saat itu dan ketika itu tugas aku sejak balik ari tu ialah menjadi perancang pemakanan dan tukang masak sesedap rasa tak bertauliah.serabut aku nak pikir.lauk ape ea?sayur ape ea?air plak nak wat air ape ea?tu baru pikir,masak satu hal lagi di bulan pose ni xbley nak rase.so, hantam saja la labu.ntahapantah rasenye.huhuhu.then, skarang baru aku taw bagaimana bukan senang tugas seorang ibu menguruskan rumah tangga walau xdk tangga pon rumah aku ni.


p/s: practice makes perfect..
so,suda bley kawen la en..
weyhhh..gatal siotttt..

6 comments:

MamaErra said...

cam standard je ayat mak tu kan? dulu, kini & akan dtg... pe-pe pun now is your turn...;)

*cimOt* said...

hahahaha,,,xpe2..siap sok akak blk ur turn plak..hua hua hua

green said...

makesure bulu ketiak dah tumbuh, br boleh kawen. haha

Julie Suhana said...

hua hua hua...'akak' tu jugak kan...

*cimOt* said...

green:hahaha..sengal tol ko nih..xpe2..bulu idong pon ade..

*cimOt* said...

k julie:tula pasal..akak nih xblk plak..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...