Monday, November 21, 2011

Menimba Ilmu Tanpa Sempadan di UIA

abah aku cakap: belajar tak semestinya 24 jam buku, tapi life sebagai pelajar. life sebagai pelajar ialah menimba ilmu. ilmu means anything benefits you. YES! books. but experiences too. experience of searching knowledge through these kind of medium: 

TALK, FORUM, DEBATE and etc.











jom ayohhh. di mana ade kesempatan kita kejar. ilmu tu tak akan datang bergolek inikan pula melayang. tapi dicari dan digali.




Knowledge talks, wisdom listens.



p/s: insyaAllah akan aku join sedikit sebanyak.
sekiranya tiada halangan. 

7 comments:

wachak said...

assalam cimot


niat nk pergi majlis ilmu ni pun dah dapat pahala. Kalau dapat berada dalam majlis tu, besar ganjarannya.

chiLleD...!! said...

jgn berhenti mencri ilmu..setiap yang berlaku di sekeliling kita pon ilmu gak..hehe

k.h.a.l.i.l.a said...

betul tu cimot ^_^. kalau nak, perlu cari

cimOt said...

@wachak
kalau niat dah dapat, inikan pula melaksanakannya..

cimOt said...

@chiLleD...!!
yes..perjuangan yang tak pernah ada penghujungnya melainkan sudah meninggalkan dunia..

cimOt said...

@k.h.a.l.i.l.a
yes! cari dan terus mencari...

Anonymous said...

(العلم يؤتى إليه ولا يأتي)
’ILMU ITU HARUS DIDATANGI,BUKAN MENDATANGI’ (imam malik)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...