Saturday, October 15, 2011

Academic Motivational Clinic PART 2 : AYAHANDA AND BONDA

after a long time, dan program sudah selamat beberapa minggu yang lalu dan baru ini aku gigihkan jari jemari menari menaip entry ini sesuka hati seperti yang dijanjikan pada entry terdahulu. alamak! seperti berada dalam keterpaksaan la plak. ok2 ini adalah tulus ikhlas from the deepest of my heart. acewahhhh.

emmmmmmmmmm. nak start dari mana ye? sebab tak tertulih semuanya. too many of memories. ok2. first of all aku nak introduce la dulu apekejadahnya Academic Motivational Clinic (AMC) ni. AMC ni merupakan salah satu main program dalam COMRADE. kalau anda mengikuti siri kisah IPTA lalu, AMC ni pon lebih kurang sama jugak laaa. tapi more focusing on budak sekolah; akademik dan motivasi. haaaa. gitu laaa khabornye.

first time join AMC. itu pon memang aje rezeki aku laa dapat pergi sebab pada mulanya tersenarai dalam waiting list je. huhuhu. almaklum. program COMRADE ni selalunya macam pisang goreng panas. lambat sikit, alamat melepas la jawabnya. tambahan pula place is limited to 40 participants ONLY. ohlalala.

40= 1 bus

Alhamdulillah kali ni aku berpeluang menjadi fasilitator. new experience makes me amazed. EXCITED sangat. tidak dinafikan, aku sangat suka akan budak-budak tapi pada masa yang sama aku tidak reti nak melayan keletah mereka. OPPSSS pembetulan ye! budak-budak yang aku maksudkan di sini bukanlah budah tadika tapi pelajar sekolah menengah Tingkatan 1-5. walau bagaimanapun, aku cuba yang terbaik.

program ini telah berlangsung pada hujung minggu di SMK Ulu Kinta, Perak. alahaiiiii dah dekat sangat dengan my home sweet home. HOMESICK tetibe.

bonda ngan ayahanda sporting ok. hahaha.

very very different of AMC. bertemakan kekeluargaan. semua fasilitator akan jadi mak dan ayah kepada pelajar-pelajar mengikut kumpulan. tadaaaaaa. here is Mr Hadi as my partner merangkap father and me as a mother. macam tak boleh nak terima dek akal pon ada masa mula-mula tu. sebab cam takut tak boleh nak coorporate with the way of acting being a parent. and alhamdulillah, Hadi sangat supportive (almaklum orang berpengalaman dalam COMRADE) dan anak-anak pon sangat baik dan mendengar kata. cewahhhhh. anak-anak tu. hehehe.

sweet family of mine. USRATUL HASANAH.
dari kiri: ayahanda, angah, along, kak long, kak ngah, abang, kakak, adek(tak nampak), bonda(me)

macam-macam panggilan yang ada. like a very very big happy family. YES! suasana yang sangat berbeza. ada Pak Long, Ayah Ngah, Abah, Papa, Daddy, Mama, Mummy, Ummi dan sama maksud dengannya. aku dengan Hadi plak tak kisah sangat pon. we let our children decide. dan amat mengejutkan! AYAHANDA-BONDA. what a very classic of parent; me and Hadi. but never mind because we are very sporting. we love it. no one like us. we are the only one. hahaha. we also decide to named our family as USRATUL HASANAH means nice family.

ayahanda best!!

jom aku introduce my Usratul Hasanah........bonda-ayahanda ada 7 orang anak; 4 lelaki dan 3 perempuan. semua dah besar-besar belaka. dukacita, tiada seorang pon yang beragama Islam. tetapi tidak mengapa, masih boleh diberi pendekatan ke arah-Nya. bonda terharu sangat dengan mereka. mereka sangat baik dan betul-betul mendengar kata. nak tau tak kenapa aku cakap macam tu? sebab...kitorang telah menang the best performance on that culture night. apakah relevennya? eh eh ingat senang ke nak berlakon dan berlatih dalam tempoh yang sangat singkat kalau tanpa kerjasama? NOT EASY RIGHT? huahuahua. masih tak percaya? tu haaaaa hamper kitorang menang. alangkah seronoknya mereka.

ayahanda bersama ngan anak-anak lelaki.
eh eh eh. ayahanda rendah laaa dari angah.

one evening, event just end,
A: macam mana dengan anak-anak tadi? ok?
B: sian bonda tau. bonda sorang je tadi. 
A: laaaa. kenapa plak?
B: anak-anak menangis tadi tau. bonda pon apa lagi, nangis la jugak. sobsss sobsss.
A: alahaiiii. sebab ayahanda tak datang ea. ayahanda demam laa.
B: ooooo. yang dari malam tadi tu ke? kesiannya. makan la ubat.
A: hmmmmm.
then, bla bla bla bla for the next activity.

tu laaa dia nya bila partner busy, jadi single mother laaa bonda ni selalunya. ayahanda busy sangat sebab dia kan cameraman. takpe, yang penting banyak gambar bonda ngan anak-anak ye! hahaha. dan nasib baiklah juga anak-anak bonda baik mendengar kata. senang je kerja bonda.

anak-anak bonda nanges. sedih nak pisah ngan bonda ye!
ade rezeki kita jumpa lagi ok! bonda pon rindu dan sayang sangat sama kalian.

anak-anak bonda-ayahanda,
belajar rajin-rajin, 
dengar cakap cikgu-amek-abe semua,
jangan malas kalau nak berjaya,
biar susah dahulu senang di kemudian hari,
nanti agak-agak nak masuk UIA tak?
hehehe.
ayahanda ngan bonda ada boleh tolong nanti.
hehehe.

last but not least,
>
>
>
>
>
zaaaaaaaazzzzzzzzzzzz. nah layan drama sebabak kitorang. 



hahahaha. aku macam tak percaya plak sebab aku ada bakat berlakon yang terpendam laaaa. Kabir Bhatia, Nur Kasih 3 amacam?? LOL.

fuhhhhh. dah berzaman baru la dapat siapkan entry ni.

p/s: ok ada sambungan lagi yeeee.
tunggu for the next part yaa.


4 comments:

A.I said...

wow!
best sangat....

sampai yang part dorang sedih tu, tetiba aku nak rasa sedih sekali. LOL.


neway yep comrade best! =)

Aien Not Alien said...

cimot jadi bonda..yeayyy..

seronok baca entri ni...terlalu banyak yang nak dicurahkan... saya faham perasaan cimot..hehe


tapi ada jugak terasa sedih bila tengok anak2 sedih berpisah dengan ayahanda & bonda....huuuuu

cimöt said...

@AIEN NOT ALIEN
yeahhhhh..the best experiance i won't get from anywhere..

cimöt said...

@A.I
nape tak pegi kak aishaa??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...