Sunday, June 5, 2011

CIMOT, ADIK CICO HARAHAP??


dah lama ko berkokok-kokokan, baru la ni kau tanya aku Ayeem oiiii.



ok. ini soalan common dan bukan soalan cepu emas or perak or gangsa lagi. dah banyak orang tanya. 100 kali orang tanya, 100 kali jugak la aku kena explain. ohhh, secara lahiriahnya, memang abang aku la kan!

CICO HARAHAP - CIMOT SHIMA HARAHAP


namun hakikatnya he's not my biological brother. but brother in Islam. yes! kitorang just under one roof. eh bukan. serumpun. see! he agrees with me.

ok meh sini aku citer serba sedikit. sebenarnya Harahap ni baru satu bahagian kecil suku. macam korang selalu dengar suku jawa, banjar, minang dan sebagainya tapi Harahap
ni suku mendeleng atau panggilan sebenarnya mandailing. semua suku ni berasal dari Indonesia sebab nenek moyang kita orang berhijrah ke Tanah Melayu dan terus menetap. maka beranak-pinak suku ini sehingga kini. and we both are part of them.

suku mandailing ni sangat besar sebenarnya. macam aku cakap tadi Harahap tu baru satu bahagian atau senang citer clan atau dalam bahasa sebenar Indonesia-nya marga. terdapat banyak marga dalam mandailing ni. tapi yang biasa dikenali dan terdapat kat Malaysia ni ialah Harahap, Lubis, Nasution dan Siregar. fyi, they are among the celebrities who i know in the same clan.



oleh kerana nama aku tertulis Harahap, maka terlalu banyak kekeliruan telah berlaku. friend request fb aku selalu dok penoh merepek ngan orang Indon. cesssssss. tapi aku mengaku i'm part of them too.

kalo korang nak tahu lebih lanjut tentang mandailing ni sebagai pengetahuan am korang boleh terjah SINI dan baca.

heyyyy roger2 la sini sapa yang in the same boat.

p/s: ada sesape yg nak ngaku dia Harahap juga?
i just wanna say...
we're one family. hihihi.
teringin nak ada gathering Harahap besar-besaran.
wahhhhhh.
it's must be an amazing first meeting in Malaysia.

6 comments:

Unknown said...

ooo jenis cam keturunan jugak el kirenye ni..

penaberkala said...

penaberkala harahap datang komen,lol
tu dia cimot, semangat betul smpai nk ada gathering besar-besaran,haha

siyesly, ak baru tau pasal ni
nice info

cimöt said...

@JIJI YU
yezzza.pandai pon awak..

cimöt said...

@penaberkala
ohhh..awak harahap jugak ke..haiii

yeahhh.mne tau abg aku ni nanti nak buat gathering tu..?

Ayeem Jemain said...

lah yeke? wah tak tau pon. sgt berinformasi! :D

cimöt said...

@Ayeem Jemain
so, dah jelas la kan..huhuhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...