Monday, January 14, 2013

mak, boleh tak kite nak melamar lelaki tu?

assalamualaikum dan salam sayang

lepak-lepak ngan mak. biasa laaaa girl talk! hik hik hik. dasar kaki gosip au kitorang boleh kalah Mak Jemah. entah macam mana entah out of sudden we just jump to about bf. mak gua cakap boypren. oh gua dah ingat nape. mase lepak-lepak tu, adek gua ni tak renti-renti sms. fon tu tak penah lekang ngan dia. ke mana pegi mesti bawak fon. sampai abah gua bising jugak laaa sebab dia tak suka sangat orang dok kepit ngan fon 24 jam ni. gua tau dia sms ngan sape. hahaha. pastu gua pon cakap laaaa

gua: mak, nak tau tak sadek dia kannnnnnn........tuttttt.
mak gua: ape nye? dia ade boypren?
gua: ha'ah. dia ade boypren.
mak gua: ape taknya? asyik-asyik tut tut tut balas sms.

gua dah gelak besar dapat kenakan adek gua.

sadek: elehhhhhh. kakak pon same laaa mak.
gua: mane ade. gua kan dah break up ngan Husni. mak pon tau laaaa.

mak gua sengih je.

sadek: abes tu? yang tu?
gua: mane ade laaaa. gua syok sendiri je. dia mane tau gua suke dia. =(
sadek: siannya!

hampessss punya adek! tetibe,

gua: mak, boleh tak kite nak melamar lelaki tu? sebab dia taktau pon kite suke dia.

*dengan mak gua bahasakan diri gua sebagai 'kite'. comelllll! puihhhh.

mak gua: ape salahnya. jadi macam Siti Khadijah melamar Rasulullah.
gua: eh, kite takde laaa macam Siti Khadijah. perangai entah macam hape je ni.
mak gua: yelaaaa. tapi tak salah pompuan nak melamar lelaki. zaman sekarang rasional je sebab banyak sangat kes lelaki takut nak melamar pompuan tu sebab macam-macam tapi mostly sebab status pompuan lagi tinggi sekarang ni. tapi mak rase dan selayaknya pompuan nak memilih lelaki sebab lelaki yang bakal jadi ketua dan imam dalam keluarga. dia yang akan membimbing kan. so, orang yang nak dibimbing mesti mencari pembimbing yang betul-betul boleh membimbing. ada paham?
gua: hmmmmm. tapi malu laaaa. dan dia macam sudah berpunye je. sedih laaaa.
mak gua: alaaaaa. ade je. cari yang lain plak. tapi kekadang tu lelaki ni kawan ngan pompuan ramai-ramai. lepastu dia rapat dengan yang dia rasa selesa. tak lama lepastu ikut balik rumah nak kenal mak abah laaaa. biasa laaa tu. dan dalam banyak-banyak tu dia cuba menilai. tapi, mana tau budak tu pon suke kat ko kan??

gua dah menjerit awwwwwwwwwwwww. hahaha. if it is true laa mak. hope so.

gua: pastu kan mak kite nak kawen awal boleh?
mak gua: baguslah. buat ape kawen lambat-lambat. mak suke kalu korang dua nak kawen awal. senang hati mak.
gua: kalau kawen mase belajar?
mak gua: lagi bagus laaa dah abes. takkan dia tak sanggup nak tunggu. ko pon dah nak abes pon ni haa. lagi setahun setengah je lagi.
gua: tapi kita nak kawen awal bukan sebab gatal tau mak.
mak gua: memang laaaa. macam kawan ko yang kawen awal tu semua bukannya sebab gatal, tapi sudah jodoh. kawen laaa awal. mak takde halangan pon. abah pon sama. ikut je. tapi biarlah dah ade calonnya dan bagus orangnya.
gua: insyaAllah orang yang kite suke ni bagus orangnya.


sambil gua gelak gatal. hak hak hak. tapi serius gua rase dia sudah berpunye laaaaa. sobzzzzzz.


jangan tak caye mak gua memang sporting bak angggg. gua memang tak boleh nak hide ape-ape daripada mak gua tambah-tambah plak bab-bab jodoh, hati dan perasaaan. she's my bff.




kekadang tu gua rasa gua dah matang. tapi kekadang tu gua rasa bangang jugak sebab gua perangai mengalahkan budak kecik. macam mana laaa gua nak kawen kan?




"ready tak ready, one day you'll married dear!" bak kata seorang member gua tu.




p/s: penangan musim orang kawen bulan lepas.
teros terasa diri ini pon nak kawen.
hahaha.
DAMN!







7 comments:

Wak Gelas™ said...

kawen sonok tau cimot.., kehh

MamaErra said...

ha ha ha...adikku nak kawen!

bujal X said...

belum berpunya? aum!! he~~

Hafizin Jamil said...

pergi la cimot kalau nak kawin...pergii melamar je laki tu..mana tau dia dah syokk dah dekat cimot..kah3

kiera'sakura said...

klu tak yakin nk cakap dia guna org tengah tak pun doa banyak2 kt Allah moga Dia permudah jalan awak tue ;)

Ash Give said...

Srtuju dgn mah hang yg cakap lelaki kawaan bnyk pempuan..pastu dia akan menilai yg mana satu sesuai dgn dia..:)

Kemain bincang mcm ni dgn mak..dah nak kawin le tewww hahaha

pazil said...

matang dan bangang bila dikombinekan akan menghasilkan kehidupan yang 'hoyeahhh!'

jangan nak matang sesangat lah..nanti muka penuh jerawat. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...