Monday, June 4, 2012

cerita bangang abang gua #4

assalamualaikum dan salam sayang.


mengantuk dohhhhhh. ye mengantuk sebab membaca. subjek membaca memang boring dan mengantuk-kan mata. sempat laaaa gua berangan dan tetibe terimbau kisah zaman muda-muda dedolu. arghhhh. macam laaa sekarang ni gua dah tua kerepot. perasan veteren kunonnya. cerita 2 tahun lalu mungkin. i'm not sure the exact time and date. yang pastinya kisah ini berlaku dalam kereta on the way nak balik rumah akak. dalam kereta tu ada akak, abang, adek, gua dan 2 orang anak buah gua; Deena and Dhani. jalan punya jalan dah penat maka menjadi fitrah pandai-pandai laaa pulang ke rumah. dan tanpa disangka-sangka kitorang tersangkut dalam kesesakan lalu lintas. memang tak sangka laaaa. dah laaa dalam bulatan plak tu. dekat satu jam sangkut dalm bulatan je! haishhhhh. geram betol. dah laaa kitorang sehelai sepinggang. takde bawak pape nak kunyah-kunyah nak minum-minum. sungguh stress dan boring. end up kitorang nyanyi sambil dengar radio. oh kitorang tu anak-anak buah gua yang nyanyi. yang gua dewasa ni borak-borak laaa macam-macam. dari satu topik ke satu topik habes diborak.

tengah borak-borak tu, macam-macam laaaa intonasi dan emosi yang terjadi. gelak laaaa. pastu terjerit sebab excited. dan dah menjadi kebiasaan akak or abang gua panggil gua Mot je in short. walau nama Cimot tu dah cukup pendek, tapi nak lagi pendek. entahpapenye laaa abang and akak gua ni. tapi gua tak kisah sangat pon. yang penting gua happy. keh keh. so, sambung balik cerita dalam kereta tu. maka, secara tidak langsung memang ade saja laaa dalam sesi conversation yang depa akan panggil gua for response sometimes.

"Mot, ingat tak ritu kita.... bla bla bla dab bla bla...?" 
"kan Mot? memang camtu bla bla bla bla...." 
"sama laaaa. tak caye ce tanye Mot.. bla bla bla bla...."

Mot Mot Mot again and again



tetibe je Deena...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


"eh eh eh apasal ko ni Deena?" kata gua tak puas hati.


abang gua plak, "huh padan laaa muka korang. kah kah." cam ape jer abang gua ni kan. mentang-mentang yang cakap tu anak dia. adehhhhh.



and last sekali, nak terharu laaa sikit sebab ade orang tu suke sebut nama gua. nama cimot ni comel katenye! huh! sedap plak menambah maggi secukup rasa. hahaha.

thanx laaa awak!



p/s: can call me MOT in short.. hahaha.


22 comments:

Anisa Hang Tuah said...

nama cimot sgt comel

=)

Unknown said...

bdk tu cm org besa gaye ckp

hahaha ape mot2

aku da bese cmni

ramai duk panggil pelik2

xde mslhnye

SYARIFF HAIKAL said...

hai engineer jugak..:)

syahirooAhmad said...

hahha.. cite la sikit. dari mana dapatnya nama cimot tu..

faraherda.razalan said...

Nama Cimot tu mmg cool la...!

amranaiman said...

mot mot.. ci mot hhehe

RIZZNA said...

Hahaha..terasa mcm satu org meow sdg type vlog, tp takkn laa kan abg meow ni meow jugak sbb dia drive keta..miahahaha me0w

~Sal Ismail~ said...

hye mot~ ;)

Abu Bagi said...

ok la aku panggil comel gak la..:P

ankeljonni said...

mot... slmt mengulangkaji pelajaran ye mot...
huehueheuheu

Dkna Abza said...

cimooott???

cimöt said...

@Anisa Hang Tuah
comel bak tuannya.. koh koh

cimöt said...

@Iffah Afeefah
deena mmg ckp mcm org tua pun...

cimöt said...

@SYARIFF HAIKAL
hehehehe.. hai geng!

cimöt said...

@syahirooAhmad
nanti gua citer ok..

cimöt said...

@Pok Amai-Amai
cool sangat ke kak??

;)

cimöt said...

@amranaiman
sape mot tu? hahaha

cimöt said...

@Cinta Misteri
ape aje la imaginasi ko ni CM..

cimöt said...

@~SaL IjOu~
tau je sye uia, terus panggil mot..kah kah

cimöt said...

@ABU
takyah nak bodek laaa abu..

cimöt said...

@Uncle Jonni
mekasih uncle!!
mot hargai pesanan uncle tu...

cimöt said...

@Adylia Qarissa
ye! nape awak??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...