Sunday, January 6, 2013

van MILO


assalamualaikum dan salam sayang.



ahaaaaaaaa. rindu zaman jadik budok sekoloh dolu-dolu. serius sangat comot tapi tetap comey sebab budak kecik lagi kan. macam akak ipar gua selalu cakap laaaaa; "eeeeeee. mucuk nye adek ni," and pahtu dia cium laaa adek sambil gomol-gomol. memang macam tu laaaa hakikatnya budak kecik. mucuk, macam or comot sekali pun but still cute! heeeeeeeeee.

apekejadahannya gua meleret plak ni. gua nak cerita pasai van milo mai sekolah dulu-dulu. sape sezaman ngan gua mesti tau punya. dan zaman laaa ni gua taktau laaa ade lagi ke tak? sebab gua dah meninggalkan zaman sekolah lebih sepuluh tahun yang lalu. adek gua pon dah masuk zaman remaja macam gua. anak buah gua? tak pernah plak gua tanya. nanti laaaa gua tanya.

imbas kembali memori itu,

dalam setahun tu mesti ade satu hari van milo ni akan mai sekolah. kat sekolah gua dulu, depends laaa van ape yang akan bekunjung. pernah tu, honey star, koko krunch dan milo. sape yang tak datang sekolah pada hari tersebut melepas laaa jawabnya. sebab cikgu takkan mintak dan tolong simpankan. kasihannnnnnnn :(

selalunya sekolah akan buat pengumuman bila ada van tu mai. bunyinya lebih kurang gini;

"kepada semua pelajar, hari ni ada milo percuma.. bla bla bla"

dan pastu budak-budak pon ape lagi eksaited giler. menggelupur kat dalam kelas. dah tak boleh fokus cikgu merepek ape kat depan tu termasuk laaa gua masa tu. walau hanya untuk secawan milo, tapi nikmatnya sangatlah besar untuk budak-budak kecik yang sedang baru nak membesar. serius.

tak  lama pastu cikgu pon akan memberi arahan kepada anak-anak murid untuk beratur. masa beratur tu yang havoc sebab beraturnya panjang berliku-liku gua cakap. macam beratur amek baskin robin percuma tu. ahaaaaaa. gua laa tu sanggup beratur nak makan baskin robin free tu.

bila dah sampai turn, dapat-dapat sekali teguk je abes. jilat-jilat sikit. cis! memang tak puas. rasa cam nak lagi. tapi tak boleh sebab sorang dapat satu cup je. huuuuuuuuu. camtu laaaaa alkisahnya.

sekian, terima kasih.





p/s: tetibe nak minum milo sedap!






1 comment:

pena rozie said...

Ingat zaman sek2 dulu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...