Saturday, February 18, 2012

perpisahan yang mendamaikan

kisah lalu....
genap 4 bulan aku berpisah dengan si dia.
aku gembira.
sebab aku bukan lagi milik dia.
tapi aku mak dan abah yang punya.
dan hanya hamba-Nya.

serius aku katakan.
jiwa lebih tenang.
hati lebih tenteram.
akal rasa lapang.
tiada lagi serabut yang menyesakkan.
no more rasa terkongkong.
tak payah nak fikir mesej or calling.
semua benda nak kena lapor.
tak payah nak fikir pasal nak jaga hati takut cemburu.
kawan pon terus kena hambur.
tak payah nak fikir jumpa ke hape.
zero.

aku tekad kali ni.
kalau ada lelaki yang cuba mendekati.
memang aku terus tolak tepi.
kawan boleh tapi bukan kekasih hati.
aku dah janji.
diri dan hati ini hanya untuk bakal suami.

siapa bakal suami?
hanya lelaki yang berani.
berani berjumpa emak dan abah.
bagitahu dia nak kahwin sama empunya diri.

simple je kan.
tapi ready ke bakal suami?
dah lengkap ke segala bagai?
aset nak sara anak bini?
nak jadi imam setiap waktu solat.
nak jadi ketua keluarga.
didik diri ini si bakal isteri.

simple tak simple.
itulah yang menentukan tahap keberanian.
dah lengkap jumpa lah.
takde?
sorry lahhh.
abah dah cakap takkan bertolak ansur untuk anaknya yang ini.
dia nak yang terbaik.






Kita berkenalan secara tak sengaja

adalah perancangan Allah...

Kita berkawan begitu lama bertahan persahabatan kita pun

Allah yang rancang..
kita dikurniakan rasa suka antara satu sama lain juga
... Allah yang beri..
kita masih bersama walau banyak dugaan menimpa,
Allah yang aturkan..
kita dikurniakan kesedaran dan keinsafan juga kerana
Allah sayang pada kita..
kita berjauhan untuk mencapai redhaNya juga
Dia yang rancang...
kita berdoa untuk kebahagiaan masing2 juga
Allah yang detikkan dalam hati kita..
dan ketahuilah, sama ada hubungan kita akan berkekalan
sehingga ke syurga atau terputus di tengah jalan juga
ALLAH yang akan tentukan...
jadi, usah risau..
andai kamulah jodoh yang ditetapkan Allah di Luh Mahfuz untuk saya...
InsyaAllah kita akan bertemu juga walau dipisahkan dengan jarak dan masa...♥♥♥









p/s: sekarang ni aku dah taknak fikir siapa dia.
kalau ada yang cuba nak mengurat,
tak susah.
aku suruh jumpa mak dan abah.
biar mak dan abah yang decide.
they said OK, i'm gonna be OK too.

i believe, their choice always the best for me.







16 comments:

budakampung said...

yeah..takyah serabut kepala duk pikir psal benda tu kan?? serah je kt Allah..hope kau akn dpt yg terbaik..insyaAllah~ ^^

Nabiel said...

Aturan Allah tu cukup cantik..=)
mungkin ada yang lebih baik kita akan dapat.insyaAllah=)

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

bagus! jgn lupa janji tu ya :)
insyaAllah semua yg diaturkn brjalan lancar :)

si robot comel said...

wa pun dah berprinsip mcm tu beb.

Uncle Jonni said...

yep!! jodoh pertemuan Allah yg tentukan.... kita hanya mampu merancang,...

huhuhuhu

khairul said...

apakan daya manusia hanya merancang

naz said...

hampir sama pula entry kali ini haha :) goodjob cimot nice

H.J said...

email alamat rumah cimot...haha

cimöt said...

@budakampung
yeahhh..doakan yg terbaik utk aku..

cimöt said...

@ Nabiel
yelaaa kot..we're tested to get the best..

cimöt said...

@Muhammad Saiazuan Norhalik
insyaAllah..mudah2an hendaknya..

cimöt said...

@si robot comel
teruskan..tak efek pon kalo takde pakwe..sebab nanti terus ade suami..lg best kan!

cimöt said...

@Uncle Jonni
yupppp..sebaik-baik perancang hanyalah Dia..

cimöt said...

@khairul
apa2 pon kita mesti merancang..yg menentukan hanya Allah..

cimöt said...

@naz
ha'ah laaa naz..doakan aku ye naz..ko pon same..semoga jumpa cik puan sulit ko tu..

cimöt said...

@H.J
nak test ke??hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...