Saturday, February 9, 2013

semester 2 year 3


assalamualaikum dan salam sayang.


dah seminggu start semester baru. pejam celik pejam celik dah nak habis tahun 3. means? yeahhhh. i'll be graduated. i'll start my career as an engineer. the most important i want to marry. dengan sape? itu gua taktau. sebab takde calon lagi. amboiii gatai bak anggggg. hahaha. ok ok ok. nothing much or less, i want to strive hard for the remaining years.

eh cop cop. tetibe gua teringat one conversation dengan mak and abah before gua balik UIA ritu.

abah gua: ko tinggal bape tahun lagi ni?
gua: ade laa lebih kurang setahun setengah.
abah gua: pastu nak buat ape?
gua: kerja laaa. apa lagi.
abah gua: taknak sambung master?
gua: buat masa ni macam taknak lagi. rasa penat. nak kerja dulu. pastu nak sambung.
abah gua: bukan nak kawen dulu ke?
gua: huh? nak kawen? calon pon takde.
abah gua: eh bukan ea. abes tu kerja apa nanti?
gua: engineer laaa.
abah gua: ye laaa. tapi bahagian ape?
gua: ohhh. manufacturing. orang cakap macam kerja kilang. tapi orang ramai silap. manufacturing ni luas sangat. sebab kitorang belajar semua bidang engineering. pembuatan kan. tapi saya minat design. yang lukih-lukih.
abah gua: nanti kalau kat sini boleh ke nak buat apa-apa?
gua: buat ape nya?
abah gua: ye laaa. apa yang boleh dibuat kat kampung ni.
gua: tengok laaaa masa akan datang macam mana dengan peluang pekerjaan.

bla bla bla. macam-macam lagi abah gua tanya. mengalahkan kena interview nak dapat kerja plak.

esoknya, mak gua plak.

mak gua: kamu tau tak abah ko tu dah banyak kali tanya mak bila ko nak abes. katanya tak sabar nak ko abes. taktau laa apa yang dirancangnya.
gua: huh? apesal plak?
mak gua: tu laaaa. katanya kejap je masa berlalu laaaa. itu laa. ini laa. macam-macam lagi dia cakap.
gua: takpe-takpe. sikit je lagi ni.

macam tu laaa. tak sangka gua rupa-rupanya sepanjang gua belajar ni merupakan satu penantian yang sangat bermakna buat mereka. baikalah. takkan gua sia-siakan segala pengorbanan mereka untuk gua. yeahhhhhh. berkobar-kobar gua nak start semester baru ni. tapi awal-awal lagi dah cuti. cuti Tahun Baru Cina yang panjang. fuhhhhhhh. homesick.




p/s: dah setel semua registration subjek.



1 comment:

aiEz said...

yang tengok rasa macam kejap jer masa berlalu tapi yang belajar Allah rasa macam lamanya nak abes...hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...