Friday, April 20, 2012

kahwin ke belajar?


tazkirah hari Jumaat: sampaikanlah walau sepatah





kepada kawan-kawan tersayang intan payung,

elok lah korang kawen. SYOKNYA KAHWIN TU! dapat pahala. malahan, insyaAllah dilapangkan rezeki oleh-Nya. bukan ape, kesian tengok korang ke hulu ke hilir dah macam laki bini tapi dosa pula yang dapat sebaliknya sebab menimbulkan fitnah dan syak wasangka.

ya, mungkin halangan ibu bapa. tapi bak kata Ustaz Zamri, yakinkan mereka!

bak kata Kereta Mayat,
"‎...Sebenarnya, semakin lambat kita berkahwin, semakin rugi dalam ibadat, dan semakin banyak dosa dalam maksiat..."
p/s: aku?
tiada keperluan lagi kot.

6 comments:

khairul said...

best kawen wo !

oranglidi said...

kna brsedia btul2.

ps: xda kperluan ka?haha.

ascil.punye.lah said...

halohhh nak kahwin takde calon,acane nih?

ABU said...

kalau dah nak kawin sgt.. kawin je la cepat2..hehe

aiEz said...

tersenyum bila dgr topik ni dulu...hehe,teringat pulak bila ada kes pelajar yg sebelum ni lemah dalam belajar sebab asyik teringat pd bf/gf bila dah kawen keputusan cemerlang sebab lebih fokus dan jiwa tenang...yakinkan org tua kebaikannya,dari couple bawak kehulu kehilir tak manis dipandang....

*aie mahu kawen,calon xdop...orang sana ada?

Hanie Dew said...

Kaannn..kawen je senang.tak payah la fikir tak ready komitmen ke ape ke. Dah kawin pandai pandai la. Ni tak kwin dah mcm ada komitmen je kan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...