Sunday, March 25, 2012

betray


tetap ku lontarkan senyuman paling ikhlas
tetap ku luahkan kata-kata paling manis
tetap ku dengar keluh kesahnya dengan sabar
tetap ku bersangka baik walau aku sudah tahu hakikatnya

apa selama ini aku hanya boneka?
apa selama ini aku hanya kuda tunggangan?
apa selama ini aku hanya di kala suka?
apa selama ini aku hanya mainan?


sesudahnya

aku betul-betul rasa dikhianati
umpama hati dihiris belati

aku tak minta emas atau permata agar dihargai
tapi aku minta kepercayaan tulus dari hati
ya percaya!

sudahlah!
aku sungguh berkecil hati

dan sememangnya kau masih tidak mengenali diri ini

2 comments:

norfaridahanum said...

dah penh tanya betul2 ke cimot? kot2 salah faham je ke.org yg adil akan mendengar dari dua2 belah pihak.tc!

cimöt said...

@norfaridahanum
hmmmm..kalo dh depan mata??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...