Monday, May 30, 2011

NASI DENGAN KICAP PON SODAP !!



sampai pada satu tahap aku dah tak tahu nak makan apa. terutamanya apabila pergi ke pasar malam. berjuta-juta juadah boleh ditemui dekat pasar malam tu. beraneka jenis makanan lazat-lazat kat restoran tu. tak tahu nak pilih yang mana satu. boleh dikatakan segala macam sudah dicuba serba satu walau masih ada seribu rasa yang aku belum tahu. alih-alih aku rasa nasipanas dengan kicap berlauk telur jugak yang membuat aku berselera. kalau dapat mak yang sediakan lagi bertambah sedap. mak goreng telur cincai pon tetap sedap kat anak tekak ni.

YES! THE BEST COOKS : MUM!!

masa kecik-kecik dolu, masakan mak yang membuat aku paling teruja untuk makan ialah nasi planta! sampai sekarang aku tak dapat lupa rasa enak yang teramat enak tu. nasi panas baru masak dari periuk dan digaul dengan majerin planta. kemudian, mak tiup-tiup sikit dan terus suap masuk mulut. makan kat dapur on the dot sebab tak sabar sangat masa tu. hihihihi. nanti aku nak ajar anak aku makan nasi planta juga. supaya diorang tahu nikmat dan syukur dengan rezeki yang ada. acewahhhhh. perancangan masa depan yang gemilang ye. hahahaha

p/s: tak sabar nak cuti lagi.


12 comments:

Julie Suhana said...

mmm..i like telur dadar!

padin said...

nasi planta, best campur kicap sekali rasa2 tak payah tambah lauk pon da ok heee

*cimOt* said...

@Julie Suhana
lauk segera tanpa pernah jemu..

*cimOt* said...

@padin
betol2..complete sudaaa..

naz said...

time mak tade rumah ini lah menu i hahaa

*cimOt* said...

@naz
betoiiii..the most ideal menu..

~Kirin Selama Perak~ said...

ni la makanan paling sedap time dok umah bujang dan PTPTN tak masuk lagi..
kekekeke
:D

*cimOt* said...

@~Kirin Selama Perak~
hah! tau takpe..yang ponting porut den berisi dan kenyang..hihihi

darkbatman said...

rindu nk jd budak kecik..dhla perut ngah lapar..arghhhhhhhhhhhhh cimot..

*cimOt* said...

@darkbatman
pi laaaaaa buat sat!! ukan susah pon..goreng telur je..hihihihi..

beLLa said...

betul2. kdg2 makan nasi panas+kicap+telur pun sedap! ^^

cimOt said...

@ beLLa
yeahhhh..boleh kate majoriti la ckp menu ni sedap!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...