Thursday, January 12, 2012

cerita suwitttt abang gua #1


ok sekarang ni layan laaa cerita suwittt abang gua plak. hehehe.

aku: mak, jam pink ni mampus lagi laaa. padahal tak sampai seminggu pon lagi lepas  tukar bateri baru ritu. nanti soh abah anta kedai laaa repair.

mak: beli je laa jam baru.

aku: alaaaa sayang laaaa. jam tu kan mak yang hadiahkan.

abang gua: ape plak yang si cimot merengek tu?

mak: jam dia mampus lagi. dia soh repair. soh beli baru sayang plak katanya.

abang gua: alaaa dah standard jam antik dah tu. silap gaya cina kedai jam tu taknak repair. beli je yang baru habis cerita.

aku: suka hati je. sayang laaa. dah 4 tahun pakai tak pernah pon meragam. mesti laaa sayang nak tukar baru. jangan-jangan rosak sikit je.

abang gua: kecoh je cimot!.

mak: yela yela. nanti mak try suruh abah.

aku: alaaaaa. suruh la abang yang beli. sibuk sangat suruh orang beli yang baru.

mak: elehhhh. macam laa dia tahu nak beli yang macam kamu suka. kang tak berkenan plak nanti.

aku: ape-ape je laaa. tapi kalau boleh nak jam pink tu repair jugak.


**************************

tup tup balik ritu, mak aku hulurkan satu beg kertas comel. aku tanya apa bendenya? tak plak dia nak jawab. aku pun tengok dalam beg tu ade kotak hitam. tadaaaaaaaaaaaaaaaaa.
akan aku jaga jam ni!

serius aku main-main je haritu. tak serius langsung. sebab aku tahu abah selalunya akan hantar je repair jam tu cuma lambat laa. sebab tahap malas dia tu nak layan benda remeh-temeh cam jam tangan tu memang tinggi. almaklum jam tangan dengan batu-bata dia jauh berbeza sifat dan tahap kepentingannya. hahaha.

tapi lain plak yang jadi. abang aku betul-betul belikan jam tangan baru untuk aku. terharu betul aku dibuatnya. terima kasih abang ku sayang!! jam tu sangat bermakna pada aku. dan jam tu laaa yang aku pakai sekarang ni.


ok actually, hari ni merupakan birthday abang gua! alahaiiii. dah bertambah tua plak abang gua ni.

SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN KE-37 MY ABANG CHO

semoga panjang umur, murah rezeki dan sihat walafiat senantiasa di bawah lindungan rahmat-Nya.
aminnnn

i love you abang damn much.



p/s: abang aku plak yang kasi hadiah kat aku kan.
takpa. aku kasi kasih sayang. hahaha.


10 comments:

nanabyte said...

wah3. dapat jam orient, japan mali lak tuh.

nak boleh?

tehee~ :P

khairul said...

best la dpt jam

Pok Amai-Amai said...

Mcm best je ade abang kan?

cimöt said...

@nanabyte
nak? amek laaa sendiri..

cimöt said...

@khairul
hihihihi..syukur..

cimöt said...

@Pok Amai-Amai
best!mcm savior sometimes..

Faaein Talip Roy said...

wah.. best kut dapat abang cam ni..

selamat ulang tahun untuk abang cimot..

moga Allah s.w.t berkati hidupnya..

cimöt said...

@Faaein Talip Roy
abang cakap, thanx awak..hihihi

jules said...

mana jamnya?? tunjuk kotak je watpe..

cimöt said...

@ jules
mana boleh tayang..keh keh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...