Saturday, October 30, 2010

NO TITLE

tak dak idea mahu tulis.aku amek dari blog emel aku jer.

hati ni rasa luluh.tapi tak nak la mengeluh.
cuba senyum.tapi satu pun belum.
apa yang terjadi?aku pun tak pasti.
bila di imbas kembali.aku tersenyum sendiri.
aku pasti itu semua.yang bikin indah belaka.
ya ku sangka cerah sepanjang hari.apakan daya hujan di tengah hari.
hidup tidak selalunya cerah.adakalanya pasti akan basah.
sedangkan lidah lagi tergigit.inikan pula bercinta bagai nak hangit.
semua itu lumrah.dan manusia yang punya fitrah.
takkan semuanya suka belaka.tiba-tiba pasti berduka.
bila hati tidak tenteram.apa rasa menjadi kusam.
dunia menjadi kelam.hari siang dikatakan malam.
jangan disalahkan sesiapa.diri sendiri kena peka.
ambil lah iktibar.tapi jangan pula dikhabar.
pupuk semangat diri.hiasi peribadi.
kelak apa yang mendatang bisa ditentang.tidak sesekali undur ke belakang.
ayuh mara.biar kisah lau menjadi cereka.

p/s: aku hanyalah pencinta.
tapi tidak tahu pula kalau bisa bercinta dan dicinta.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...