Monday, August 22, 2011

JOM ZIKIR

ABC - Allah Bagi Cuti. almaklum saja lah kalo dah pompuan tu. tetiap bulan mesti dapat cuti special. nak tak nak memang kena jugak. dalam bahasa lainnya datang bulan atau period atau PMS atau orang tua-tua selalu panggil uzur. kalo kat sekolah dolu kitorang panggil "pe-'od". kalo lelaki selalunya tak jugak paham kekadang tu kalo si pompuan tu hangin semacam apa maknanya. haishhhhh. tapi tak seronok jugak sebenarnya kalo datang period ni. aku kurang senang bila tak dapat solat. sedih dan rasa tak berapa nak tenang sebenarnya. kalo dalam bulan puasa plak, dah tak dapat puasa. huhuhu. 

akan tetapi la tahzan!! janganlah risau kalau tak dapat solat tapi masih boleh berzikir. basahi lidahmu dengan berzikir. zikir itu maknanya mengingati Allah. kalau kita sentiasa mengingatiNya insyaAllah jiwa akan tenang. tak zikir panjang-panjang pon, sebut Allah Allah Allah berulang kali sudah memadai disertai dengan hati turut serentak menyebutnya.



p/s: Allah tak pernah lupa akan hambanya.
tapi kita?
senang lupa, susah baru nak ingat.

4 comments:

sri said...

Betul sangat :')

chiLleD...!! said...

setuju sngat..period xsemestinya kita xleh wat ibadah..banyak bnda lagi leh buat..=)

cimOt said...

@sri
yuppp

cimOt said...

@chiLleD...!!
so lelaki patutnye bersyukur kan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...