Wednesday, March 5, 2014

Pray


Aku nak apa lagi? Tak cukup lagi?
Kesal jugak setiap kali kompelin itu ini. Macam hina sangat diri. Padahal jauh lebih baik daripada mereka yang belum tentu lagi dapat merasa apa yang aku kecapi tika ini.

Sebenarnya, semua tu dah Dia yang susun untuk aku yang terbaik sekali. Apa lagi? Jangan merungut lagi. Silap gaya aku menangis air mata darah sekali.

Yang sebenarnya doa! Doa mintak Dia tetapkan Iman tetapkan hati hanya untuk Dia hingga akhirnya! Nak mintak yang lain yang lebih baik lagi? Boleh tak salah! Yang penting aku kena banyak-banyak Alhamdulillah dengan ape yang sediakala ada. Dia pun memang suka sangat kalau aku meminta kat Dia. Sebab Dia je yang Maha Kuasa hatta Tuhan sekalian alam. Aku bisik sayup-sayup kat Dia. Aku mengadu sedu-sedan aku kat Dia. Aku titipkan jugak kebahagiaan aku kat Dia supaya jangan lupa diri. Balik-balik semua kat Dia. Sebabnya, Dia je yang paling setia, takkan tinggalkan aku sorang-sorang dan selamanya.

PANJATKANLAH DOA HANYA PADA-NYA.







No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...