Wednesday, May 22, 2013

Fenomena Anak Muda Yang Bernama ADAM ADLI

assalamualaikum dan salam sayang.

this is Adam Adli for those do not know him yet.


5.5.2013 tarikh keramat buat diri gua kerana buat pertama kali gua pergi mengundi PRU13. Semangat dia bukan alang-alang. Memang semangat habis. Gua siap balik kampung cuti seminggu. Tudiaaaaa. Ini kali lah katakan. opsssss. Undi itu adalah rahsia. cehhhhh

Dah sekian berapa minggu gua tak sempat nak ulas pape pon pasal PRU13 baru-baru ni. Bukan laaa nak ulas sebagai pakar politik pon, just my two cent. Dan gua pon tak minat laaa nak ulas pape sebab too many yang dah ulas benda yang gua rasa sama ngan thinking gua. Nonsense to keep the same thing aite. Just forget it. Now is Penangan Adam Adli. Dalam kalangan mahasiswa-mahasiswi hatta seluruh Malaysia pon sekarang ni memang tengah HOT dengan aktivis mahasiswa ni. Gua memang salute laaa dengan keberanian dia. OK takyah nak kondem gua. This is freedom to express what you think. Laaaa ni gua takde kondem lu orang. And, ni ruang gua suka hati gua.

From the bad side lu orang cakap Adam Adli ni dah serupa nak buat rusuhan, huru-hara sini sana serupa meruntuhkan negara. But from the bright side, cuba lu orang telek balik dia suarakan almost benda yang betul. 'Adam Adli didakwa mengajak semua pihak mengadakan demonstrasi jalanan kerana mendakwa PRU13 baru-baru ini tidak sah kerana telah berlaku penipuan.' Its are all about the injustice of our last election. Apa lagi? Memang betulkan? Cukup lah tengok dengan tv saje. That tv stations supposedly equally giving right to both parties to promote their manifestos. Tapi sebaliknya! Newspapers, radios and so on semuanya berat sebelah. Paling tak patut main kutuk-kutuk secara terang-terangan dan sebenarnya salah dalam akta penyiaran umum yang sepatutnya tidak memihak pada mana-mana pihak. So, I don't think to call 'KERAJAAN KOTOR' is not right.

Itu baru pasal media. Pastu pasal kejadian mengundi. Firstly, gua sebenarnya kompius Najib ni Perdana Menteri negara mana ye? I am not joking. But this is reality where Najib is Bangladeshi!  HUH??? Tak percaya? HAHAHAHA. Tak caya tanya laa Bangla kat mana-mana. Malu laaa nak ngaku Najib as my PM right now. Sebab dia dah buat taraf warganegara kita murah sangat. Senang-senang je dia bagi kat Bangla-Bangla tu semua status warganegara. Bagi IC bagi duit as easy as ABC. Ape ni?

Eh meluat gua nak sebut pasal Najib ni. Sekarang ni back to the topic, kenapa korang gelabah sangat nak tangkap Adam Adli ni? Dia buat ape je pon? Menghasut orang ramai?  Lantak pi laaa dia nak hasut ka hape ka. Tapi kalau korang tak salah, PRU hari tu telus, and so on bakpe nak takut kan? Rilex sudah laaaa kan. Sendiri terasa pedas laaaa kan? Or memang korang salah ke? hahahaha.

"semakin lama Adam diperam, semakin gema jerit melawan".A. Samad Said







p/s: kalau seorang pemimpin dah tunjuk adab yang tak elok, apatah lagi gua?





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...