Thursday, October 24, 2013

Cinta Monyet

assalamualaikum dan salam sayang.


Unfortunately, gua tak pernah merasa cinta monyet. Fortunately, gua akan cinta selepas kahwin. hahahaha. Ok, siapa yang pernah sangka kalau member sekolah kita tu laa yang akan jadi soul mate kita forever. Takde sape yang pernah sangka kannnnn. Memang ade yang berjaya berkawan dari sekolah dan diakhiri dengan perkahwinan. Alhamdulillah. Itulah yang dikatakan jodoh. Tidak kurang juga yang terkandas di hujung jalan setelah lebih sepuluh tahun lamanya menjalin hubungan sebagai kekasih. Kasihan kannn. 

Sepanjang aku hidup ni, aku nampak laaaa mostly member, senior, junior yang dah pon berkahwin adalah daripada kalangan mereka juga. Kawan satu kelas. Kawan satu kelab. Kawan kepada kawan. Macam-macam. Sangat comel pada aku. hahahaha. Satu kes yang paling aku tak sangka, junior aku muda setahun kawin dengan senior aku tua 2 tahun. Oh sangat tak disangka-sangka. Tapi back to nature, semua itu jodoh dan ketentuan.

Aku pernah jugak terpikir andai kata aku ditemukan jodoh dengan budak kelas aku dulu. Siapa? Itu aku tak tahu laaaa. Tapi andai kata laaaa terjadi, aku rase aku kena pikir seribu kali jugak. Sebabnya, aku dari dulu kalau boleh takmo ngan budak sekolah aku dulu. hahahaha. Demand sungguh aku ni kannn. Kenapa? Entah. Segan. Malu barangkali. hahahaha. Malu dengan cerita-cerita kat sekolah nanti encik suami akan korek satu persatu. Apakah imaginasi aku ni kannn. Tapi itu laa yang aku bayangkan. hahahaha.

Kesimpulannya, aku tunggu je sape yang Allah dah tentukan jadi peneman hidup aku ni. Buat masa ni aku tak mencari lagi. Biarlah aku fokus dulu untuk baki semester tahun akhir yang tinggal lagi satu ni. Sesudah itu, kalau ade yang sudi masuk meminang dan mak abah setuju, aku ON je. InsyaAllah pilihan mak abah pasti yang terbaik. Aku percaya tu.





p/s: amacam gua punye ulasan?
hahahaha



4 comments:

faraherda.razalan said...

Terbaekkk! Hehehehe....

budoxe said...

boleh nk lukiskan, hehe.
nanti siap budoxe bitau

uncle gedek said...

Okey! Header yang sangat berani, okey!

muah!

Unknown said...

hye cimottt

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...