Wednesday, August 25, 2010

working HAND in HAND


mmmmmm.
kaw tolong pegang tangan aku.aku tolong pegang pegang tangan kaw.macam itu kah??
bukan begitu maksudku.tetapi kita sebagai insan di atas muka bumi Allah ni hendaklah sentiasa tolong-menolong antara 1 sama lain.aku pon tak faham kenapa masih ada segelintir manusia yang x paham bahasa or befikiran cetek sangat apabila melihat orang dalam kesusahan, xreti2 kew nak tolong orang tu hah?sudah terang lagikan bersuluh spotlight kot orang tu really2 need ur hand or at least ur sympathy.haiyyyylaaa.aku sendiri ada pengalaman ni.
ok.once upon a time,there was me and my fren walking through a street in a very2 heavy rain.arghhhhh.tambah menyayat hati lagi aku demam pada ketika itu.oleh hal yg demikian,sudah tersedia maklum kekuatan badan aku adalah pada tahap yg agak kritikal berbanding manusia biasa.kalau manusia biasa 100%, aku hanya tinggal nyawa2 ayam jela setakat 50% saje.walocamnepon,my journey wajib diteruskan kerna takkan aku nak tidur kat tepi jalan pulak.apa yang ketidakpuasan hati aku ialah orang yang berWANG punya kereta punya motosikal cepat saja sampai ke destinasi.tapi mereka semua bongkak mengalahkan si merak.tiada seorang pon yg sudi menompangkan kami pulang.kalau kereta masing2 penoh dengan penumpang takpa.ini sudah tratantangtang empty okie!!!!arghhhhhh.pegi mampos la korang ngan motokar mahal tahap xhengat korang tuh.(mahal ker myvi?eh2 mahal la compare ngan aku yg nak beli basekal pon xterbeli lagi)hahaha.lastly, aq dan member aku sampe bilik dlm keadaan lenjun menjun.huhuhu.itulah kekejaman manusia yang tiada hati,perot dan limpa.


so, pengajaran aku nak kasi kat sini:
1. tolong lew sesangat kat orang yg berada dalam kesusahan.TOLONG TOLONG DAN TOLONG LAH!!
2. cuba letakkan diri korang kat situasi orang yg susah tu.konpem korang akan sumpah seranah jugak cam aku.
3. ingat!!once korang buat orang susah, entah berapa kali Allah akan susahkan korang kelak.walau bukan orang tu yg akan susahkan korang, tapi Allah Maha Adil lagi Maha Mengetahui.


p/s: sama2lah kita ingat mengingati antara 1 sama lain.





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...